Close
(0) Artikler
Handlekurven er tom.
Våre produkter
    Filters
    Privat eller bedrift ?
    Søk

    Angrerett

    Informasjon om angrerett.

    Angreretten gjelder kun bestillinger fra privatpersoner, ikke for bedrifter/organisasjoner.
    Hvis du angrer på et kjøp hos skrujernet.no, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker en enklest mulig håndtering. Ved angret kjøp har selger og kjøper forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre privatkunder, via e-post, rundt angrerettloven og angrerettskjema ved hvert kjøp som foretas.

    Vi anbefaler å ta vare på originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen trygt tilbake.

    Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

    • Angreretten betinger at kunde bærer (frakt)kostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varene ikke kan returneres med normal post anbefaler vi Posten.no for mer info og gjennomføring av retur av pakker. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering er dette en kostnad som bæres av kunde(jf. Angrerettloven § 24).

     

    • Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen eller mottatt datafiler på egen server, eller der lisenskode/-informasjon er gjort tilgjengelig.(jf. Ang Angreretten § 22, punkt g og n)

     

    • Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake.(jf. Ang Angreretten § 25)

     

    • Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).

     

    • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet..(jf Angrerettloven § 1).
     

    Aktiv handling

    Det forplikter en aktiv handling* fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11).

     

    Hvordan angrer jeg før ordren er behandlet / pakket ?

    Send oss en e-post og be om at hele ordren slettes. Dersom vi bekrefter deretter at ordren er slettet har du angret. For din egen del kan det være lurt å beholde kopi av e-post at du angret i minst 14 dager.

    Hvordan angrer jeg før ordren er utlevert eller hentet på utleveringsstedet?

    Bruk angrettskjema du har fått tilsendt med ordrebekreftelsen eller logg deg inn på din konto "Min side" og klikk på angrerett og last ned angrerettskjemaet. Fyll det og send den til oss i e-post eller brev.

    Hvordan angrer jeg etter ordren er hentet / levert?

    Bruk angrettskjema du har fått tilsendt med ordrebekreftelsen eller logg deg inn på din "Min side" og klikk på angrerett. Last ned, og skriv ut angrerettskjema. Fyll den ut og legg den sammen med varen(e) og returner snarest mulig via ett Postkontor/utleveringssted*. Ditt tilgodehavende av kjøpet vil bli kreditert og tilbakeført til ønsket bankkontonr eller kredittkortkonto etter vi har mottatt varen og korrekt angrerettskjema.

     

    Passiv handling

    Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 250, for å dekke våre håndteringskostnader.

    gtag('config', 'AW-867556895');